Köszönjük, hogy a kis kos műhelybe látogattál! Mielőtt leadnál egy rendelést, kérlek olvasd el általános szerződési feltételeinket, mivel vásárlásod véglegesítésével elfogadod e dokumentum tartalmát. Amennyiben kérdésed vagy kérésed merülne fel az ÁSZF-fel, a vásárlással, a termékekkel, szolgáltatásokkal vagy a kiskos.hu tartalmával kapcsolatban, vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi elérhetőségeken.
Adatok
- Szolgáltató neve: Kremmer Sarolta e.v.
- Székhely: 1084 Budapest Mátyás tér 16. 3/5.
- Levelezési cím: 1084 Budapest, Mátyás tér 16. 3. Em. 5.
- Email cím: info@kiskos.hu
- Honlap: www.kiskos.hu
- Nyilvántartási szám: 54550959
- Adószám: 55816702-1-42
- Bankszámlaszám: 16200223-10126064, MagNet Bank, számlatulajdonos: Kremmer Sarolta
- A szerződés nyelve: magyar
- A tárhely-szolgáltató neve, címe, e-mail címe:
- ShopRenter.hu Kft.
- Székhely: 4028 Debrecen, Kassai út 129.
- Telefon: 06-1/234-5011, +36-1/234-5012
- info@shoprenter.hu
Az ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása
A szolgáltató és a vevő közötti szerződés tartalmát a kötelező érvényű jogszabályok mellett a jelen ÁSZF határozza meg. Jelen dokumentum magába foglalja a vevőt és az szolgáltatót illető jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.kiskos.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) található elektronikus áruházon (kis kos műhely) keresztül történik. A kis kos műhelyben történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza.
A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is érvényesek.
A webáruházunkon keresztül történő vásárlással elfogadod a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul a vevő és a szolgáltató között létrejövő szerződés részét képezi. Ez nem minősül írásos szerződésnek, nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában jön létre.
A jelen ÁSZF rendelkezéseit a szolgáltató a vonatkozó jogszabályok keretei között jogosult megváltoztatni. Kérlek, az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás előtt olvasd el, mivel az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon való megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) visszamenőleg nem érintik.
Általános tudnivalók
Kremmer Sarolta e.v. fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének, feldolgozása és értékesítése a szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
A kis kos műhelyben történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon.
A kis kos műhely szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.
A vásárlás lépései
- A vevő regisztrációt követően bejelentkezik, vagy regisztráció nélkül vásárol.
- A kívánt termékeket a megfelelő darabszámban a “kosár” gombra kattintva a kosarába helyezi (ez bármikor ellenőrizhető a kosár ikonra kattintva). A kívánt termékek az oldalon feltüntetett vételáron vásárolhatók meg. Felhívjuk a figyelmet, hogy az egyes termékekről készített képek minden monitoron, mobiltelefonon, egyéb telekommunikációs eszközön máshogy jelennek meg, ezért előfordulhat eltérés a termék valós színe és a képen látható szín között. A fotókon található dekorációs elemek nem tartoznak a termékhez, kivéve, ha azt külön jelezzük a termék leírásában. Amennyiben több információra lenne szükséged egy termékről, szívesen válaszolunk kérdéseidre, melyeket az info@kiskos.hu címre küldött emailben tudsz feltenni.
- A vevő kiválasztja a fizetési és szállítási módot:
- A vevő kiválasztja a szállítási módot: vagy FoxPost csomagautomatába kéri a terméket, vagy házhozszállítást, esetleg személyes átvételt választ. A FoxPost csomagautomata díja 1140 forint, a házhozszállítás díja 2000 ft, a személyes átvétel ingyenes. Amennyiben egy rendelés összértéke meghaladja a 35000 forintot, szállítási díjat nem számolunk fel.
- Előre utalással fizet. (Bankszámlaszámunk: 16200223-10126064, MagNet Bank, számlatulajdonos: Kremmer Sarolta) Ebben az esetben a vevőnek a rendelés visszaigazolása után 24 órán belül teljesítenie kell az utalást, különben a szerződést semmisnek tekintjük. A 24 órás türelmi időt a vevő külön kérésére, minden helyzetet egyedi elbírálás alá vetve meghosszabbíthatjuk. Utaláskor közleményként a vevő köteles elküldeni közleményként a rendelés számát, ez különösen akkor fontos, ha nem ugyanaz a személy utal, aki a rendelést leadta.
- Az utalás teljesítése után elektronikus számlát küldünk a regisztráció vagy a rendelés leadása során megadott email-címre
- Utánvéttel fizet a FoxPost csomagautomatánál vagy a futárszolgálat munkatársának. Az utánvétel díja minden esetben 380 Ft. FoxPost csomagautomatánál kizárólag bankkártyás fizetés, míg házhozszállítás esetén kizárólag készpénzes fizetés lehetséges.
- PayPal fizetés (a paypal.com oldalon történő regisztrációt követően lehetséges).
- A szolgáltató a vevő megrendelésének elfogadását emailben jelzi felé, ez a visszaigazoló email jelenti a szolgáltató és vevő közötti szerződés létrejöttét.
- A szállítás várható ideje a következőképp alakul:
- Kedden és csütörtökön történik a csomagfeladás. Minden nap az előző nap 24:00 óráig leadott rendeléseket adjuk fel. Amennyiben a fizetési mód utalás, a csomagot csak akkor adjuk fel, ha az utalás is beérkezik másnap reggel 8:00-ig.
- Mindkét szállítási mód választása esetén a feladástól számított 2 munkanapon belül várható a csomagok FoxPost automatába illetve házhoz történő kiszállítása.
- Amennyiben a vevő személyes átvételt választott, az info@kiskos.hu emailcímre küldött üzenetben jelzi, mikor lenne számára megfelelő a csomag átvétele a 1163 Budapest Kézbesítő utca 39. címen, személyes átvétel hétköznap lehetséges. A személyes átvételre kizárólag utalás vagy PayPal fizetés után van lehetőség.
- Amennyiben a webshopban hibás árat tüntetünk fel, vagy a termékek közül hiányzik valami, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ebben az esetben a vevőt értesítjük az adatmódosításról vagy termékhiányról, a vevő megerősítheti rendelését vagy elállhat a szerződéstől.
Regisztráció
A Főoldalon található Regisztráció menüpont alatt, az ott található adatlap kitöltésével kerülhet sor a regisztrációra, amely két részből áll. Egy előzetes adatbekérőt (név, egy szabadon választható felhasználónév, egy valós e-mail cím és egy választott jelszó megadása szükséges) a regisztráció érvényesítésére szolgáló e-mailben küldött linkre kattintást követően egy részletesebb, személyes adatlap követ, melynek kitöltésére a megrendelések leadását megelőzően is sor kerülhet. Az vevő a weboldalon történő regisztrációjával kijelenti, hogy jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett adatvédelmi nyilatkozat feltételeit megismerte és elfogadja, az adatvédelmi nyilatkozatban foglalt adatkezeléshez hozzájárul.
A szolgáltatót az vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha az vevő a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik. A szolgáltató minden regisztrációt egy önálló jogi személyként kezel. A korábban rögzített adatok megváltoztatására belépés után, a Fiók linkre kattintást követően elérhető Fiókadatok módosítása menüpontban van lehetőségi. szolgáltatót a regisztrált adatok vevő által történő megváltoztatásából eredő kárért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
Elállás joga, módja, következményei
Az alábbiak kizárólag a szakmája, foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban „vevő”). A vevőnek minősülő személy a szerződéstől 14 munkanapon belül indokolás nélkül elállhat. Ennek módjáról a távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet rendelkezik. vevő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az elállás joga személyes átvétel esetén is gyakorolható. Az vevő elállási nyilatkozatát a szolgáltatói adatok között feltüntetett postai vagy e-mail címen közölheti a szolgáltatóval.
A vevő jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatótt terméknek, a vevő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
A vevő a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.
Az elállási jog gyakorlása:
Ha a vevő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF-ben feltüntetett elérhetőségek igénybevételével az vevőszolgálat részére. A vevő határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a szolgáltató részére.
Annak bizonyítása, hogy elállási jogát az “Elállás joga, módja, következményei” pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta, a vevőt terheli.
Minden esetben a szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a vevő elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a vevő az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail-en keresztül történő értesítés esetén az e-mail küldésének idejét veszi figyelembe a szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A vevő levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Elállás esetén a vevő köteles a megrendelt terméket a szolgáltató postacímére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha vevő a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a vevőt terheli. A szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a vevőt semmilyen más költség nem terheli.
Ha vevő eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a vevő elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a szolgáltató visszatéríti a vevő által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a szállítási költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy vevő a szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szállítási módtól eltérő módot választott. A szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a vevő nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a szolgáltató, kivéve, ha vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag vevőt semmilyen többletköltség nem terheli.
A vevő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Ha a megvásárolt termékkel minőségi problémája adódott, kérünk, hogy a megadott elérhetőségünkön jelezni a problémát, hogy a további lehetőségekről egyeztessünk! A kifogásolt termék visszaküldésének költsége mindaddig a vevőt terheli, amíg a reklamáció jogossága be nem bizonyosodik.
Jótállás
Kötelező jótállás
A szolgáltatót termékeire vonatkozóan a polgári törvénykönyv és a 151/2003. Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az vevő részére történő átadásával, vagy a termék üzembe helyezésével kezdődik.
Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő.
Jótállás esetén az vevőelt ugyanazon jogok illetik meg, mint a kellékszavatosságról szóló részben feltüntetettek.
A szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Az vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatossággal és a termékszavatossággal kapcsolatos pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
Szavatosság
Kellékszavatosság
A vevő a szolgáltató hibás teljesítése esetén a szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. vevői szerződés esetén a vevő az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az vevő érvényesíteni már nem tudja.
Nem vevővel kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A vevő– választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a vevő nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a szolgáltató költségére a vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a szolgáltató adott okot.
A vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a szolgáltatóval.
A vevő közvetlenül a szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a vevő igazolja, hogy a terméket a szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a vevő részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a vevőnek felróható okból keletkezett, nem köteles az vevő által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha az vevő a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Termékszavatosság
A termék (ingó dolog) hibája esetén a vevőnek minősülő vásárló – választása szerint – az elállási jogról szóló pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
A vevőt azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a vevő a gyártóval szemben érvényesítheti.
Termékszavatossági igényként a vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a vevőnek kell bizonyítania.
Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a vevől a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. A vevő a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a vevő felelős.
A vevő termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (szolgáltató) szemben gyakorolhatja.
A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A gyártó, forgalmazó (szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak, forgalmazónak (szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Jogérvényesítési lehetősége
Vásárlói vevőszolgálat (Vevőszolgálat):
- Telefonszám: 06 30-306-1036
- Telefonos vevőszolgálat nyitva tartás: H-P: 9:00-17:00-ig
- Kapcsolattartó személy: Kremmer Sarolta
- E-mail: info@kiskos.hu
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:
Amennyiben a szolgáltató és az vevő között esetlegesen fennálló vevői jogvita szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az vevő számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a vevő fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a vevő eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.
Bírósági eljárás. Vevő jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 1959. évi IV. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. törvény rendelkezései szerint.